úterý 29. října 2013

Peňaženka na zips - e-mail pre Andy

V minulosti som sa zmienila, že by som vám rada pripravila návod na ušitie peňaženky so zipsom, o ktorý som bola už niekoľkokrát požiadaná. Bohužiaľ, doteraz som si nenašla čas, aby sa tak stalo. Keď to nie je prácou a následnou únavou, tak nás v tomto období kolia rozne choroby.
Aby som vás toľko nenapínala, pre odvážnejšie ponúkam aspoň e-mail, ktorý som poslala Aničke a popísala jej v ňom, ako ten zips všívam. Kto nemá odvahu pustiť sa do práce bez obrazového návodu, nech ešte vyčká, do Vianoc sa snáď podarí, inak veľa šťastia a tu už sľúbený e-mail:

"Oba dva diely vystrihnem z decovilu, vonkajší je asi o pol až 1 cm kratší a poslednou dobou som si hovorila, že už ho asi uberiem aspoň o pol cm aj z bokov, bude sa potom pohodlnejšie všívať vnútorná časť do vonkajšej (v záverečnej fáze som si vždy vyčítala, že som tak neurobila). Na vonkajší diel s nažehlenou látkou si naznačím stred na oboch stranách a špendlím zips (rozopnutý) po obvode až po značku, kde sa zase konce zipsov stretnú. Tu je veľmi doležité byť dosledná a snažiť sa jednak, aby vzdialenosť zúbkov od decovilu bola po celom obvode rovnaká (pomože tomu, že vačšina zipsov má dve štruktúry (ako keby od zúbkov do vonku bol jeden cm tkaný inak než zbytok, snáď to pochopíš :)), čo Ti vlastne celú dobu bude akýmsi vodítkom. Potom je potreba dať si pozor na to, aby si v niektorých rožkoch nenapla zips viac než v náprotivnom, lebo tým by sa Ti celá peňaženka "naklonila" a bola by vo výsledku krivá. Ja napr. ešte než našpendlím zips, prejdem celý obvod vonkajšieho dielu pár mm od kraja (napr. patkou so stredovým vodičom) nejakým hustejším opakovaným stehom a potom, keď našívam zisp, tak to iba triafam do tohoto stehu jednoduchým stehom. Je dobré v rohoch zips trošku nastrihnúť, aby sa Ti tam nedeformoval.
Následne teda štandardne ušiješ vnútro podľa svojich predstáv. Upozorním snáď len na to, že je potreba ustriehnuť si výšku prepážok, aby sa Ti potom neplietli do zipsu pri zatváraní/otváraní peňaženky. Keď je hotovo, tak prišpendlíš (ide to ťažko!, preto doporučujem zmenšiť celý vnutorný diel aj z bokov aspoň nepatrne) na vnútronú stranu vonkajšieho dielu a ručne matracákom to celé prišiť zhruba k linke toho stehu, ktorým si prišila zips."

Krásne jesenné dni pri stroji či inde vám prajem a hlavne v zdraví! My sa liečime okrem iného i dobrotami...

2 komentáře:

  1. Ten mazlík je čím dál roztomilejší! :o))

    OdpovědětVymazat
  2. Super návod, hneď si ho ukladám. Skúsim ušiť takýmto spôsobom tiež. Ešte sa chcem opýtať, vnútro šijete štandartne ako peňaženku alá Belletka?

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...