úterý 2. července 2013

Borovkové muffiny trochu inak

Na fotku už ostali len posledné dva, ostatné sú fuč...

Ingrediencie na 12 muffinov:

  • 30 g pekanových alebo vlašských orechov (ja som dokonca dala mleté mandle a sú tiež vynikajúce)
  • 125 g zmäkknutého masla
  • 125 g trstinového cukru
  • 2 vajcia
  • 1 lyžička kypriaceho prášku do pečiva
  • 125 g hladkej múky ( ja som dala celozrnú, jemne mletú )
  • štipka soli
  • 1/2 lyžičky škorice
  • 120g boroviek
  • 1 lyžica mlieka
  • na drobenku/mrveničku ( 15g zmäkknutého masla, 50g pol.múky, štipka kypriaceho prášku, 40g pekanových (či iných) orechov, 30g trstinového cukru a štipka škorice )
Trúbu si predhrejeme na 170°C. Orechy na drobenku  posekáme nahrubo a do cesta zase najemno. Všetky ingrediencie na drobenku zmiešame v miske prstami pokiaľ se nespojí (drobenky mi ostalo i na ďalšiu dávku do budúcna, stačí zvyšok odložiť do mrazničky). Dáme bokom a nachystáme si cesto. Utrieme maslo s cukrom do peny, potom pridáme vajcia a nakoniec pridáme múku zmiešanú s práškom do pečiva, soľou a škoricou, na záver primiešame orechy. Potom pridáme mlieko, borovky a rýchlo všetko spojíme, snažíme se cesto nepremiešať, aby sa borovky nerozpučili a neboli muffiny modré :). Získáme hutné cesto , vďaka ktorému sa ovocie neprepadne na dno. Následne dáme cesto do foriem na muffiny, plníme do 3/4 . Na vrch posypeme každý muffin drobenkou a dáme piecť do trúby.
Muffiny sa pečú cca 20-30min,  keď sú na povrchu ľahko zlaté, možeme vybrať z trúby. Po upečení necháme vychladnúť... ak to teda vydržíte... a už len mľaskáme a achkáme ;) 

5 komentářů:

  1. Ja by som to zjedla už len z tej krásnej fotky!

    OdpovědětVymazat
  2. Jejej, ty ale umíš dělat člověku chutě:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  3. Sú hrozne jednoduché, dievčatá, vyskúšajte ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Barborko...hm,mňam....vypadají moc lákavě
    Hezké léto Jitka

    OdpovědětVymazat
  5. Že já sem lezla, taková dobrota, teď si musím dát něco sladkého, i ty jedna, takové dobroty sem dávat ;-)

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...