pátek 26. října 2012

Nech žije víkend!

Došila som dnes závesy Andrejke a Julinke (dcérkam mojho bratranca), ktoré sa už o pár dní vrátia od babičky, kam boli s láskou odložené, aby rodičia mohli presťahovať domácnosť do nového bytu. Človek by si pomyslel, aká triviálna záležitosť sú také závesy, ale to ani náhodou, jednak som sa zapotila pri neustálom narovnávaní látky na podlahe a premeriavaní a potom pri počtoch samotných (nikdy to nebola moja silná stránka a tak sa orosím už len pri predstave, že mám zase niečo počítať, o to viac, keď mám strihnúť do drahej látky). Ale myslím, že to mám úspešne za sebou a zajtra budú visieť a budú iste bezchybné ;)
Po ich ušití som už dnes ale na šitie nemohla ani pomyslieť a tak som sa počas Vašíkovho popoludňajšieho spánku pustila do varenia a pečenia. Rýchlo očistiť a nastrúhať jablká, vyváľkať lístkové cesto a už sa pečie štrúdľa. Najkrájať mäsíčko, kyslú kapustu, cibuľu... už viete, čo to bude? Jasné... segedínsky guláš! A aby toho nebolo málo, povedala som si, že si konečne splním túžbu, ktorá ma už pár dní hlodala a podľa šikovnej Maryny si pripravím tzv. Lemon Curd... mnou pracovne pomenovanom "nebíčko v papuľke"... stojí za to vyskúšať, verte mi! Ja už len čakám, kedy vychladne a potom mu dávam čas tak do pondelka :)))


Tak dobrú chuť k Vašim víkendovým dobrotám a užite si pohodový víkend!

17 komentářů:

  1. Baru, to vypadá lákavě, to možná taky vyzkouším, jsme mlsouni ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neváhaj, myslím, že rodina Ti aj prsty oblíže :)))

      Vymazat
  2. NO Barborka a kde máš závesy... Inal Lemon curd som robila niekoľko krát je to naozaj dobrota, len nie pre mňa ... a už som z neho piekla aj žasnurovaný citr. chlebík... no u nas neprežil nikdy do rána.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gabika, jasné, Ty si skvelá pekárka, ani ma neudivuje, že už to máš odskúšané ;) Závesy vyfotím až v akcii, teraz by to nestálo za moc... prestreté na podlahe. A čo je to ten žasnurovaný chlebík, nedáš recept?

      Vymazat
    2. Receptík http://www.mimibazar.sk/recept.php?id=27379 aja som robila aj s inými plnkami. Sa teším na závesy, aj som si myslela, že plánuješ fotiť na original mieste. Aj by som si prst "omočila" do Tvojho curdu, juj a možno už ani nemáš ... mne sa ani piecť nechce, dnes jeden pokus putoval do koša akosi nevydalo, prežila som niekoľko dramatických chvíľ, tak som rozhodená vnútorne ... koláč ani nič už skúšať nebudem.

      Vymazat
    3. No Gabika, nemať tú štrúdľu, tak ho pečiem hneď zajtra! Asi si ho upečiem na cestu na SK budúci týždeň. Tvoju krabicu už mám v krabici :) Snáď ju tu nezabudneme! A to mi je ľúto, že sa Ti dnes nedarilo, cez víkend pekne načerpaj silu a zase ti pojde pečenie pekne od ruky.

      Vymazat
  3. Barunko, taky se na něj chystám, před časem mě u Maryny zaujalo jedno drobné cukroví, které v receptu vyplňova marmeládou, ale v poznámce psala, že tam patří Lemon Curd,a s ním je to teprve ta pravá dobrota, tak to chci vyzkoušet jako takovou "předvánoční premiéru"..........Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marki, áno, presne viem, ktoré máš na mysli http://laskominyodmaryny.blogspot.cz/2011/10/citronove-dolicky.html No, ak niečo z tejto fľašky ostane, tak možno upečiem i tie a keď nie, tak ich zaradím do vianočnej várky pečenia, čiže rovno premiéra :)

      Vymazat
  4. Tak to je sranda, právě mi chládne na stole segedin... tak to asi máme zítra stejnej oběd. A co je to ten lemon curd, neznám, nevím, ale vypadá to dooost dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pai, fakt? No tak to ma pobavilo :) Tak si zajtra "priťukneme"! A lemon curd je jednoducho úžasná záležitosť z citrónov, cukru, vajíčok a masla... samé dobré veci!

      Vymazat
  5. To jsem ráda, že se povedl a snad bude i chutnat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joj chutí a ako ;) Ďakujem a teším sa, že vyskúšam i iné Vaše skvelé recepty!

      Vymazat
  6. Joj, Barborko, tak to je bašta! Zítra mažu pro citrony a vařit! Dík za bájo recept! L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, paráda, neoľutuješ! A díky patrí Maryne ;)

      Vymazat
  7. Lemon curd zbožňuju, obzvlášť uvnitř citronového muffinu! :) Ale ještě nikdy jsem ho nedělala, kupuji hotový v Marks & Spencer, to budu muset vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  8. Mňamka...také toužím si ho sama vyrobit. Čekám na úrodu bio citronů, které pěstují moji rodiče, a pak se na to hned vrhnu. Přesně jak píše Ola....musí být skvělý uprostřed citronového muffinku......:-D

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...