pátek 27. dubna 2012

Dózy z aukra

Padli mi do oka a tak som si ich nenechala ujsť a veru, bola o ne vcelku bitka!
Idem ich vyčistiť, tak dúfam, že ich nezničím. Nemáte niekto skúsenosť, ako to potom ošetriť, aby nehrdzaveli? Patina mi nevadí, naopak, rada by som ju zachovala a natierať farebne ich nechcem, takže asi nejaký vosk či lak...?
Na fotkách v povodnom stave...



9 komentářů:

  1. Bohužel neporadím, ale jsou krásné! Brala bych je hned. Já už jsem si musela dát zákaz nakupovat a shánět cokoliv starého... ale stejně jednou za čas někdo přijde a něco mi donese :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jsou nádherné, ale radu nemám.

    OdpovědětVymazat
  3. No to je krása! Ale neviem ako na to. Takéto poklady zatial len obdivujem na webe.

    OdpovědětVymazat
  4. Barborko, opět parádní úlovek!!! A manžel nakukuje, tak hned radí: zaponový lak, ale asi nebude mít potravinářský atest :-( Pak je nějaký akrylový lak, ten má atest pro styk s potravinama, ale je asi na savý materiál (jako dřevo...), ale třeba bude i dobrý na kov, to je potřeba se zeptat přímo v obchodě a jmenuje se: Sportakryl. Ještě mi povídá, že na netu je poradna od firmy Balakom, kde ti určitě poradí :-) Pa a hezký nadcházející víkend! J.

    OdpovědětVymazat
  5. Beru, jsou krásné!! A co to je za kov? Nepoznáš?? Můžu se Ti zeptat tchýňky, mají starožitnosti :-). Ale já bych je asi jen vyčistila a nechala tak.

    OdpovědětVymazat
  6. Jůůů, ty jsou krásné! Já bych je taky jen tak opucovala a pak nechala. Přišlo by mi divné ten plech natírat průhledným lakem. Čas od času - jako ostatní blbinky na poličkách - zase očistit a tak furt dokola.. :o))

    OdpovědětVymazat
  7. Ďakujem za všetky rady a doporučenia, asi ich naozaj nechám len tak. Ja som niekde na nete čítala rady pre numizmatikov, ako mince oštrovať a tam sa písalo o včeliom vosku, tak som myslela, že to by možno nebolo od veci, ale neviem presne ako na to. Skor by sa mi hodilo, keby na to existoval prípravok s voskom, než topiť voskovú sviečku a natierať to tým :)
    A skoro som zabudla, je to poniklované železo, miestami je nikel už poriadne ošúpaný, ale nevadí, dodáva to dózičkam šmrnc ;)

    OdpovědětVymazat
  8. Ako dobre, že si ich vybojovala. Sú nádherné. Mne sa páčia ako sú.

    OdpovědětVymazat
  9. Barunko, mrkni ke mně do blogu, mám tam pro Tebe překvapení ;-) Hezký den a další podobné krásné úlovky, Jana

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...