úterý 13. prosince 2011

Domčeková deka - hotovo!

Vznikla pre milovaného človeka, pre mojho manžela, ktorý je mojou spriaznenou dušou, mojou láskou, priateľom, bútľavou vŕbou, veľkou oporou a skrátka tým najlepším parťákom, ktorého si žena može priať. Nebyť mi motiváciou uvedomenie si toho všetkého, čo pre mňa znamená, tak by možno nikdy nevznikla. K jej započatiu mi vždy chýbal dostatok "šicieho" sebevedomia a len v tichosti som obdivovala všetky tie krásne domčekové deky, ktoré tu v minulosti šikulky prezentovali. Kurz (Můj dům, můj hrad - by Bellet) som mala doma od samotného začiatku a niekoľkokrát som vo voľných chvíľach študovala teóriu, no vždy som to zatvorila s presvedčením, že na to asi nemám.
Nakopnutie prišlo v podobe Helenky - hevy a jej deky, ktorú som mnohkrát, nespočetne mnohokrát obdivovala v galérii. Napísala som jej dokonca poštu, či by som sa mohla opičiť a ona bola taká láskavá, že mi to dovolila. Takže podnobnosť nie je čisto nádhodná a ja som tentokrát hrdá, že sa kópia celkom vydarila, ale to posúďte vy, lebo ja už pri tejto deke nedokážem byť objektívna :)
Trvalo ale ešte veľmi dlhú dobu, než došlo k prvému strihnutiu do látky. Domčeky som si nakreslila, volila správne písmo a jeho veľkosť pre nápis MAISON. Písmená poctivo z papieru vystrihla, prilepila na tvrdý papier, vystrihla znovu. Látku podlepila vliesofixom a na ten znovu prekreslila písmená a znovu vystrihla. A to všetko bol len začiatok! Nebudem sa tu ďalej rozpisovať o tom, koľko nasledovalo rezania a strihania, ako ma bolela ruka z tlaku na pravítko, koľko kreativity som musela zapojiť, aby to celé farebne ladilo atď. a pod.
Po zošití topu, obšití písmen i domčekov, putoval ten i s vatelínom a spodnou látkou k Moničke - mopsinke, ktorá bola tak láskavá a ponúkla mi pomoc s prešitím. Prešila mi okolie písmen a domčekov, meandry i hlavnú os blokov, čím mi nesmierne pomohla a uľahčila ďalšiu prácu a za čo jej patrí obrovské ĎAKUJEM!
Ďakujem i KatkeU., ktorá bola tak láskavá a kúpila mi bavlnené nite (dokonca dva druhy na dvoch roznych miestach) a priniesla mi ich na zraz, čím som ušetrila za poštovné. Týmito bavlnenými niťami som ručne prešila "sashiko" steh okolo každého bločku, pozdľž každého prúžku. Jeden deň = jeden bloček.
Moj muž stále sníva o tom, že si raz postavíme vlastný dom. Zo začiatku som touto myšlienkou nebola nadšená, je mi dobre tam, kde sme. Ale čím ďalej tým viac prichádzam tejto myšlienke na chuť a tak, ak Boh dá, možno si aj my raz budeme pospevovať toto (je to taká vykopávka, už skoro pre pamätníkov, ale ja to mám rada, lebo je to krásne uletené ;))...








Látky Moda: French General - La Petite Ecole, Rural Jardin a Oasis od 3 sisters

16 komentářů:

  1. Neuvěřitelná....moc se Ti povedla a je do ní vepsáno vše, co pro Tebe on znamená. Krásný dárek.....:-D

    OdpovědětVymazat
  2. Ani nevím, co na to říct... Krásně jsi to napsala, ještě krásněji ušila, prostě úžasný dárek od srdíčka!

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherná. To bude domácí poklad:-) Moc se ti povedla.

    OdpovědětVymazat
  4. Barborka, nerada čítam dlhé "prupovídky" ako to ja nazývam, ale tento Tvoj som čítala celý a dokonca ...vau, odviedli ste skvelú prácu, deka je úžasná! Až mi je doplaču, keď tu vidím tu moju druhú domčekovú rozšitú a neviem sa dostať k jej dokončeniu či už zo zdravotných príčin, alebo už z pracovnej vyťaženosti ... no stále radšej voľnú chvíľu venujem svojim drobcom ... juj aj ja som sa rozdrkotila...

    Prosto nádhera a veľmi inšpiratívna!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Úprimná vďaka za vaše milé slová!
    Gabi, viem, trochu viac som sa rozkecala, ale táto deka sa nedá prejsť bez slova, bol to skoro porod :)
    Tvoja deka a Katroškina boli tiež jedny z tých, nad ktorými som chodila slintať, tak je pre mňa cťou, ak na chvíľu bude moja deka pre Teba inšpiratívnou. Aspoň natoľko, aby si vytiahla tú nedošitú a pustila sa do nej. Ja s malým počas dňa už tiež nešijem, to by mi ani nedovolil :D

    OdpovědětVymazat
  6. Baruško, já ji Alešovi nepokrytě závidím. Ona je TAAAK nádherná. Stejně jako to vyznání, co jsi tu zveřejnila. Moc vám fandím a přeju aby cesta k vlastnímu domu byla krásná jako tahle deka.

    OdpovědětVymazat
  7. Barborko, přeji vám, aby se váš sen o domečku uskutečnil. Já už ani nesním....Už jsem smířená.
    Ta deka i slova jsou nádherným vyznáním.

    OdpovědětVymazat
  8. Barborko, je překrásná, k tomu se nedá víc napsat. Úplně mi došla slova...Prostě dokonalá.

    OdpovědětVymazat
  9. Barborko je krásná a z mých nejmilejších látek:-) Udělá určitě velkou radost!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Veľmi pekne ďakujem. Teším sa na tieto Vianoce nesmierne. Budú to po dlhánskej dobe prvé, kedy milovaným darujem niečo, čo som vytvorila vlastnými rukami (naposledy som uštrikovala mamke peňaženku asi v prvej triede na ZŠ :)). Mám minimálne takú radosť ako pred tými mnohými rokmi, tak snáď aj obadarovaní sa budú tváriť minimálne tak nadšene ako moja mamka vtedy ;)

    OdpovědětVymazat
  11. To tedy koukám, musela to být dřina, všechnu tu krásu sešít dohromady. Tobě se práce podařila na 100 procent, deka září láskou, je moc hezká.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  12. Barborko je krásná, moc! Celkem bych si s Alešem vyměnila místo ;) Úplně vidím, jak jí Aleš ukazuje vnoučatům a vypráví co pro něj jeho milovaná babička Barborka kdysi s láskou šila :) O domečku sni krásně dál, ono to přijde uvidíš!

    OdpovědětVymazat
  13. Barborko, deka je nádherná!! Krásně sis s ní vyhrála, moc se povedla!

    OdpovědětVymazat
  14. Ta se ti povedla! Je fakt pěkná...

    OdpovědětVymazat
  15. Baru, máš krásné sny a zlaté ručičky, deka je naprosto úúúchvatná, už jsem se na ni těšila!

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...